Servicenyt december 2018

Midlertidige ændringer – Hold mødelisten ajour!

Jul og nytår står for døren. I jule-og nytårsdagene er der mange AA-grupper der enten flytter deres møde eller må aflyse mødet. Især nykommere og ikke faste deltagere kan komme til at gå forgæves. Det giver os en særlig forpligtigelse til at informere om disse midlertidige ændringer.

Heldigvis findes MIDLERTIDIGE ÆNDRINGER på AA’s hjemmeside. Ved at udfylde en blanket 0m midlertidig ændring i din gruppe, kommer det på AA’s hjemmeside i løbet af 24 timer. Du behøver ikke at tænke på at ophæve ændringen – det sker automatisk. Hvert år ved juletid bruger mere end 100 grupper dette tilbud. Du finder blanketten her: https://dkaa.dk/find-aa-moder/midlertidigeændringer/

Mødelisten som PDF-fil.

Midlertidige ændringer kommer ikke på papir-mødelisten (PDF), men optræder udelukkende på hjemmesidens mødesøgning.

Niels i AA-data

 

Nyt tilbud i Bogshoppen

En lille bogpakke med bøgerne “AA bliver voksen”, “AA´s Historie i Danmark” og hæftet “Alkoholisme og AA programmet” for kun 199 kr.

AA Danmarks Bogsalg / Ib & Jacky

Åbent mandag kl. 10:00 til 13:00 og torsdag kl. 15:00 til 18:00 på Hovedservicekontoret, Thorsgade 59, 3. tv., 2200 Kbh. N

Tlf: 35 81 04 24

 

Servicepost som sekretær for Telefon og E-mail udvalget.

Bor du i Storkøbenhavn eller opland, og har du lyst til at være en del af AA´s Hovedservicekontor?

Telefon og E-mail udvalget tilbyder en servicepost som sekretær til at bistå os med administrative opgaver.

Telefon og e-mail udvalget er ansvarlig for AA´s landsdækkende telefon og e-mail vagt, – herunder at oplære vagter og lave vagtplan. Vi er også ansvarlige for, at der er kontaktpersoner, som telefonvagterne kan henvise den lidende alkoholiker videre til.

Vi søger en frivillig sekretær, der kan bistå os med administrative opgaver, som er: 

  • Printe Håndbogssider til nye telefon- og e-mailvagter, putte dem i A4 mapper med faneblade og pakke Håndbog og telefon ind. Pakken skal frankeres i Bogsalget og derefter afsendes.
  • Opdateret vagtliste, når der er skift af vagter
  • Udlevere og indhente nøgler til/fra kontorvagterne til Hovedservicekontoret
  • Sende og modtage telefoner til og fra telefonvagter
  • Administrere ”Tro-og-love” erklæringerne samt holde databasen opdateret
  • Deltage i det månedlige møde for funktionerne på Hovedservicekontoret

Arbejdet kommer til at foregå på Hovedservicekontoret i Thorsgade 59, 3 tv. 2200 København N.

Opgaverne svarer til ca. 3 timer om ugen, og du er selv med at bestemme din arbejdstid i samråd med telefonvagtskoordinatoren. Vi sørger også for, at du får den oplæring, du har brug for.

Servicen kræver, at du:

  • Har mindst 12 måneders ædruelighed
  • Kendskab til trin og traditioner
  • Mulighed for at møde op på Hovedkontoret i Thorsgade 59 en gang om ugen
  • Brugererfaring med it

Hvis du vil høre mere om servicen eller er du måske interesseret, så kontakt os på telefon: 60 25 05 50 , eller skriv til os på e-mail aa.dk.telev@gmail.com

 

Rapport fra det 25. Verdens Service Møde i Durban, Sydafrika

Vore Internationale Delegerede var til  World Service Meeting (WSM) fra den 7. – 11. oktober 2018. Deres rapport fra mødet ligger nu på vores Hjemmeside https://dkaa.dk/ AA Service – Internationalt – Verdens service: WSM 2018 rapport.

 

Valg på Servicekonferencen 2019

Vi skal have valgt:

Formand for Hovedservicerådet

Viceformand for Hovedservicerådet

International Delegeret

Suppleant for International Delegeret

Revisorsuppleant

Ansøgningsfristen for tillidsposter er den 30. december 2018.

Du kan læse om de forskellige poster i Strukturhåndbogen. Den kan ses og downloades på vores Hjemmeside https://dkaa.dk/aa-service/downloads/. Du er også velkommen til at kontakte de fæller, der beklæder posterne i øjeblikket. Det kan fx gøres ved at skrive til aa.dk.sek@gmail.com